Něco o nás

Lucie Hlaváčová má čtyři děti ve věku 5 – 18 let, výtvarné a pedagogické vzdělání, seminář waldorfské pedagogiky pro učitele a kurz waldorfské speciální pedagogiky. Studuje anthroposofickou arteterapii na Akademii Raphael v Bratislavě.

Renáta Rygelová je matkou dvou synů, vystudovala FF UP a seminář waldorfské pedagogiky pro učitele, 5 let působila jako waldorfská učitelka a 1 rok ve školce.

Veronika Davidová 

Alena Reinerová má tři dospělé děti a 26 let pedagogické praxe, z toho šest let jako waldorfská učitelka. Pedagogické vzdělání, seminář waldorfské pedagogiky pro učitele.

 

Kde se můžeme seznámit

Zavolejte a přijďte si popovídat o vašich potřebách, také se podívat, v jaké náladě je nesena naše práce s dětmi.

 

Do miniškolky Zahrádka nyní děti nepřijímáme

Zázemí klubu Zahrádka (mini školka)
  • Mini školka je součástí rodinného domu. Pro hlídání dětí jsou nově zrekonstruovány  vlastní prostory - herna (40m2) a malá kuchyňka. K dispozici je předsíň, koupelna, toaleta a úklidová komora přináležející k bytu.
  • Pro pobyt venku slouží zahrada u domu.
  • Vybavení je z přírodních materiálů, jednoduché a funkční. Usilujeme o to, vytvořit dětem milé přívětivé prostředí, které z terapeutického hlediska odpovídá jejich vývojovému stupni /viz. fotogalerie v "Úvodu"
  • Výhodou je zařízený byt, který zajišťuje "klubíku" zázemí, ale přitom poskytuje dětem dostatečný klid v oddělené části domu.
  • Přednosti - vytváříme skutečně vlídné rodinné prostředí, aniž by program ve školce a život rodiny do sebe vzájemně rušivě zasahovaly.
  • V současné době není miniškolka v provozu, děti je možné přihlašovat do Lesní školky Sluněnka více zde hlidani-deti-skolka.cz/hlidani-deti/lesni-skolka-slunenka/

Waldorfská pedagogika

nabízí zcela jedinečné pojetí výchovy a vzdělávání. Přináší pohled, který člověka navrací k jeho původní podstatě a umožňuje tak harmonický rozvoj lidské bytosti. Nahlíží i na věci skryté lidskému oku, ne však lidskému vnímání. Waldorfská pedagogika chápe člověka jako celek sestávávající ze tří částí: fyzické, duševní a duchovní. V souvislosti s tím probíhá i vývoj každého člověka.

V prvních sedmi letech pracuje dítě především na výstavbě vlastního fyzického těla a postupně si osvojuje toto tělo, které získalo od rodičů. Dítě je velmi závislé na prostředí, ve kterém vyrůstá. V něm nachází oporu, z něho čerpá síly i k utváření orgánů. Vnitřní orgány v tomto období dostávají svou konečnou podobu. Vytvářejí vlastní stavební základ pro celý život. V této fázi je vnímání dítěte obrazné, dítě potřebuje rytmus, učí se především nápodobou, nasává do sebe vše, co ho obklopuje (ve smyslu "Svět je dobrý"). Proces je ukončen výměnou prvních zubů. Více také v rubrice "Eurytmie"